Je ne suis pas pessimiste, c'est ma réalité.
allt av vikt jag säger har jag stulit ur en bok

onsdag 11 maj 2011

Sophisticated Lady ~

Jag har fått i mig så himla mycket mat idag, min mage är helt enorm. Det började när jag efter skolan gick till affären för att köpa hallon att äta när jag pluggar ikväll. Jag kom ut med hallon och en glass! Kände ångesten komma krypande, men försökte skjuta undan den. Inte blev det bättre av att jag kollade kalorierna när jag redan betalat för glassen och gått ut. 340 kcal. Trehundrafyrtio kalorier. Kände mig så himla tjock, ändå kunde jag inte slänga glassen, trots både illamående och ångest. Den kostade 27 kronor, och så mycket pengar kastar man inte bara bort. Sedan lagade pappa mat och då blev jag tvungen att äta.Två potatishalvor och fisk. Dränkt i grädde och ost! Åh, jag ville inte vara med. Sedan har jag ätit 125 gram hallon á ca 40 kcal, druckit ett halvt glas mjölk, en kopp té med mjölk och en powerking. Vet inte vad maten jag åt innehöll, men har säkert landat på en 1000 kalorier idag. Det var längesedan jag åt såhär mycket och kände mig såhär tjock och nu sitter jag här med ångest och en mage som putar ut. Uuusch.

Funderar över hur jag skall lyckas överleva helgen. På fredag skall jag ha myskväll med min pojkvän, det var så längesedan det bara var han och jag. Våra dagar tillsammans just nu ser mest ut som så att han kommer hit, jag sitter och pluggar, han går och lägger sig, jag sitter och pluggar flera timmar till och när jag sedan går och lägger mig så har han somnat för längesedan. Han kommer säkert vilja äta något gott. Jag kommer inte vilja äta alls.
På lördag skall vi till en kompis på kalas. Ordet kalas är i min värld synonymt med en jävla massa mat och kakor/tårta. Jag skall själv baka och ge bort som födelsedagspresent. Jag fullkomligt avskyr att infinna mig på sådana här tillställningar, då det inte är tillåtet att inte äta. Där man måste trycka i sig en massa skit bara för att andra tittar och frågar om man inte gör det. Jag gillar inte att folk inte kan låta mig vara ifred.

T var här idag. Åh, vad jag har saknat henne! Hon är så himla fin. Vi pratade om pojkar och om ätstörningar. Det är så skönt att kunna prata med någon i verkligheten som faktiskt har insikt i hur det är och som kan relatera. Jag visade henne My Immortal, den värsta fan fiction som någonsin skrivit. Vi skrattade så vi grät.

Det har tagit mig galet lång tid att skriva det här inlägget. Jag har så svårt att koncentrera mig på saker en längre tid, jag håller alltid på med flera saker samtidigt för att inte bli uttråkad och tappa lusten helt. Samtidigt som jag skrivit det här inlägget har jag skrivit klart en uppsats, gjort en lista på eventuella smaker på macarons som jag skall baka till kalaset i helgen, försökt lösa min 4x4 Rubik's kub och målat naglarna. Nu skall jag skriva en uppsats till, om historiska personer som förändrat mitt liv. Man skall skriva om tre, jag har bara kommit på två och den skall vara inlämnad i övermorgon. Jag skall skriva om J.K Rowling (Harry Potter) och Johann Gutenberg (boktryckarkonsten), och så skall jag lyssna på Håkan Hellström. Det skall jag göra nu.
Tjillevippen!

Sån brevlåda skall jag ha när jag blir stor. Tänk att bara få brev fyllda med vackra ord och tankar som får en att sväva högt på rosa moln, tänk om till och med räkningarna var som små kärleksbrev. "Älskade Cèline, vi vet att du har det kärvt just nu, därför vill vi bara tala om att du kan betala dina räkningar när helst du önskar. Vi bifogar en puss."

4 kommentarer:

  1. Fina fina flicka. omg jag är så GLAD över att du börjat blogga igen D: saknat det något galet. /wait

    SvaraRadera
  2. Jag är också väldigt glad över att jag börjat blogga igen, känns som jag får grepp om verkligheten då. Du är fin. Lycka till med vandringen!

    SvaraRadera
  3. meeeeeen uppdatera dårååååå D: /wait
    xD

    SvaraRadera
  4. Haha, skall göra det nu! Typ snart!

    SvaraRadera