Je ne suis pas pessimiste, c'est ma réalité.
allt av vikt jag säger har jag stulit ur en bok

onsdag 6 juli 2011

C'est ma réalité ~

Imorgon, klockan 13.00, ringer någon från ätstörningsenheten i Uddevalla hem till mig. För att boka in på på bedömningssamtal.

Jag har gått ned i vikt, igen. Träffade en av mina bästaste vänner idag, för första gången på en månad, och hans första kommentar var "Har du gått ned ännu mer i vikt?". Jag förstår inte hur alla kan tycka att jag är så smal när jag ser ut som ett jävla monster.

Jag vet inte om jag borde vara lättad för att de skall ringa imorgon, men det är jag inte. Jag är rentav förtvivlad. Jag kommer bli tjock, de kommer tvinga mig att äta och jag kommer att gå upp i vikt. Jag fick nästan panikångest när barnmorskan på Ungdomsmottagningen sade att hon skulle ringa till ätstörningsenheten. Grät och skakade medan hon gjorde sitt samtal, och fick än mer panik när hon talade om för mig att de skulle ringa imorgon. Överväger att inte lyfta på luren. Jag är livrädd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar